Isten éltesse a királyt!
2020. április 27. írta: Tollaska

Isten éltesse a királyt!

Nekem ma nem itt kellene ülnöm és írnom ezt a bejegyzést, hanem otthon lenni: enni a húgom finom pogácsáját, ölelni Édesanyámat és hallgatni a történeteit, valamint mégiscsak koccintani és a sógorom pálinkáját inni.

Ehelyett jöjjön egy kis laza körkép, hiszen itt ma munkaszüneti nap volt: Sándor Vilmos születésnapja.

Csak a királyi család tagjainak a születésnapján kerül egy narancssárga szalag a lobogó mellé.
Narancssárga, mert az hollandul 'oranje', ami pedig utal a holland királyi ház eredetére. I. Vilmos orániai herceg (1533-1584, még ők sem tudják, miért kapta a 'Hallgatag' nevet)  a családalapító, aki címét örökös nélkül maradt nagybátyjától kapta.
Himnuszuk a Wilhelmus, amit ma 10 órakor szólaltattak meg országszerte, leginkább kis helyi kezdeményezések keretében. Így volt ez itt is. Tegnap este kaptam egy üzenetet az egyik szomszédasszonytól (szerintem már írtam róla, felnőtt színezős képét mellékeltem a kollégák ajándékához), hogy figyelmeztetik a környék lakosait a tízkor megszólaló himnuszra, egyben kérik: akinek kedve van, kapcsolódjon be. Poénból válaszoltam, hogy majd a hálószobám ablakából én is hegedülök, erre elküldte a kottát. Megnéztem, majd megkérdeztem, hogy minden szólamra találtak-e hangszert. Kiderült, hogy a 3. szólam fedetlen maradt. Így történt, hogy ma de. aktív részese voltam egy kis helyi kezdeményezésnek.

https://www.facebook.com/plektrummelodisten/videos/2703506023309760/

 A himnusz szövegére néhány éve rácsodálkoztam, hogy de hiszen én azt nyugodtan énekelhetem a 18%-nyi sváb résszel a véremben, ugyanis így kezdődik: Orániai Vilmos vagyok, német vérből (egyesek szerint ez nem is németet jelent, hanem németalföldit, de ez a hang egyre halkul, a második vh. után volt ereje, amikor igyekeztek minden erővel hátat fordítani annak, ami német).
Az alábbi filmben felhangzik az az ének is, amivel a születésnaposokat köszöntik.

https://www.nu.nl/280448/video/van-het-wilhelmus-tot-spijkerpoepen-zo-vieren-we-koningsdag-2020.html

Fenti film végén látható az ilyenkor megrendezett játékokból kettő: madzagos sütievés és szögkakálás, alábbi linken még több játék: hogy hogyan lehet mégis mindent megrendezni, még ilyen nyomorúságos körülmények között is:

https://youtu.be/dtkLWGN6q00

Természetesen minden narancssárga: a ruházat,a  kiegészítők, de még a süti is:

    

                                         Igen, ez egy franciakrémes :)

A király a családjával (feleség: Máxima, három lányuk (Amalia [16], Alexia [14] és Ariane [13]) ilyenkor ellátogat valamelyik városba, ma Maastrichtba ment volna, azonban mivel példát mutatnak és ők is otthon maradnak, az ország látogatott el hozzájuk, láthattuk, ahogyan megköszöntötték őt a családtagjai:

Sándor Vilmos 2013-ban vette át a stafétabotot az édesanyjától (Beatrix), s ezzel 1890 óta először újra királya lett Hollandiának. A következő is királynő lesz: Amalia. Eltart még egy darabig, amíg a trónörökös szóhoz, azaz trónhoz jut, de talán már most elkezdhet gondolkodni azon, hogy mikor akarja megünnepelni a születésnapját, ami egyébként dec. 7-én van. Az van ugyanis, hogy az apja valóban ápr. 27-én született, de a királynői születésnapot Beatrix ápr. 30-án tartotta. Egyrészt édesanyja, Juliana iránti tiszteletből, másrészt viszont praktikus okokból kifolyólag, hiszen Beatrix január 31-én született, márpedig április végén sokkal kellemesebb ünnepelni. :) 

Egyébként 2014. óta most volt a legmelegebb. Szegény király...

†4.518 (+43), ~ 38.245 (+400)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://uzonkalandjai.blog.hu/api/trackback/id/tr1415644158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása