Ég és föld között
2020. április 03. írta: Tollaska

Ég és föld között

Hallgatom a Máté-passiót. 2012-es felvétel, élőben követhető a YT-on, Fischer Iván vezényletével. Tudom, ez így elég furcsa, de tényleg premier. Mármint gondolom azért, mert most tették közzé ezen a csatornán.
No, közben vége is lett, de mivel feltöltött energiával, így megírom most ezt a bejegyzést.

Hollandia a Máté-passió országa. Nem tudok arról, hogy lenne még egy nép (Németországot is beleértve!), amelyik ennyire odáig lenne (szerintem egyébként teljesen jogosan) 'Isten udvari komponistájának', Johann Sebastian Bach-nak ezért a mesterművéért. Évről évre számtalan előadás közül lehet válogatni, van olyan amatőrkórus, amelyik kétévente előadja. Kedves karnagyomnak, Nielsnek is vágya volt vezényelni e nagyszabású darabot, s pár évvel ezelőtt bele is fogott ebbe a vállalkozásba, ám akkor nem, viszont tavaly ápr. 6-án megvalósult nem csak az övé, hanem sokunk álma. Két kórus szükségeltetik az előadáshoz, s mivel én mindkét énekkarának a tagja voltam, ezért abban a kivételes helyzetbe kerülhettem, hogy minden kórusbetétet énekeltem, sőt, egy kis szólórészem is volt. Ez utóbbi nem egészen igaz, mert egy tenortársammal voltunk 'hamis tanúk'. 
Az ún. Holland Bach Egyesület 2014-es előadását linkelem ide (határeset, ami a tempót illeti, nekem túl gyors), alábbiakban a legkedvesebb részeimmel
https://www.youtube.com/watch?v=ZwVW1ttVhuQ 

Ich will dir mein Herze schenken (30:07) - szoprán ária
So ist mein Jesus nun gefangen (57:00) - szoprán és alt ária + kórusok
O Mensch, bewein (1:03:38) - kórusok
Und wiewohl (1:14:17) - hamis tanúk, itt nagy darab férfi énekli az alt szólamot 
Erbarme dich (1:26:19) - talán a legismertebb ária, Péter keserűje a kakasszó után
Aus Liebe (1:46:01) - szoprán ária
Mache dich, mein Herze, rein (2:27:28) - basszus ária
Wir setzen uns mit Tränen nieder (2:38:45) - zárókórus

Azt mondják, Mozart zenéje lehozza Istent a földre, Bach muzsikája pedig felemel a mennybe.

Ha egy hete fáradt voltam, akkor most iszonyatosan kinyúltam, most 8,5 munkaórát dobtam a megfizetettre.
A hét záróadatai a számunkra: 4 gondozott és egy kolléga, utóbbi ma derült ki. Hihetetlenül sokat számít a csapatában dolgozók számára az üzenete, amit küldött nekik: "Pozitív lett a Koronám. Ne pánikoljatok, jól vagyok. A korona pozitív oldala: ágyba hozzák nekem a reggelit!" Láza nem volt, viszont fájt a feje és elment a szaglása és az ízérzékelése.
A héten berendezték az épület másik felét, ahonnan nem olyan régen költözött ki egy másik intézmény, s mi vettük volna birtokba a területet. Szóval a héten csak jöttek az ágyak meg a maszkok. Az épület a rotterdami önkormányzaté és Koronaközpontot csinálnak belőle olyan szenvedélybetegeknek és hajléktalanoknak, akik nem igényelnek kórházi ellátást, de megfertőződtek.

Egyébként a hangulat változó a munkahelyemen, a másik telephely még tiszta, s ez jó hír. Én keresem a lehetőségeket, hogy hogyan tudok reményt, hitet csempészni a pánik/reménytelenség sűrűjébe. A lap, amit eljövetelem előtt adtam be a fertőzött osztályra, jól esett a kollégáknak. Pár biztató szó, az elismerés és a köszönet a helytállásért, valamint a tény, hogy ott szerepel mindenkinek a neve, aki ezen a héten dolgozott, jól tud esni.

Így állunk.

Így állok én ég és föld között: az egész hetes gyűrődés után oly mértékig feltöltődve a mennyei muzsikával, hogy bár hazafelé majdnem lebakkant a fejem a volán mögött, most itt pötyögök :)

†1.487 (+148), ~ 15.723 (+1.026)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://uzonkalandjai.blog.hu/api/trackback/id/tr8815588324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása